Sou a: Inici / Actualitat / Noticies, notes de premsa i comunicats / ACTIVITATS D'HOSTALERIA I RESTAURACIÓ

ACTIVITATS D'HOSTALERIA I RESTAURACIÓ

A partir del 4 de maig

04/05/2020

  • Les activitats d'hostaleria i restauració podran realitzar-se mitjançant serveis de lliurament a domicili i recollida de comandes pels clients en els establiments corresponents. 
  • Queda prohibit el consum a l'interior dels establiments. 
  • En els serveis de lliurament a domicili es pot establir un sistema de repartiment preferent per a persones majors de 65 anys, persones dependents o altres col·lectius més vulnerables a la infecció per COVID-19. 
  • En els serveis de recollida a l'establiment, el client haurà de realitzar la comanda per telèfon o en línia i l'establiment fixarà un horari de recollida del mateix, evitant aglomeracions en els voltants de l'establiment. 
  • L'establiment haurà de comptar amb un espai habilitat i senyalitzat per a la recollida de les comandes, on es realitzarà l'intercanvi i pagament. S'ha de garantir la deguda separació física entre treballadors i clients o, quan això no sigui possible, amb la instal·lació de mostradors o mampares. 
  • Els establiments només podran romandre oberts al públic durant l'horari de recollida de comandes. 
  • És responsabilitat del titular de l'activitat econòmica garantir que els treballadors comptin amb equips de protecció individual adequats (mascaretes com a mínim) i gels hidroalcohòlics i/o sabons per a la neteja de mans.
  • No es podran reincorporar a aquests establiments els treballadors que estiguin en aïllament domiciliari per diagnòstic de COVID-19, aquells que tinguin algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19 i els treballadors asimptomàtics que es trobin en quarantena domiciliària per haver estat en contacte amb alguna persona amb símptomes o diagnosticada de COVID-19. 
  • És responsabilitat del titular de l'activitat econòmica garantir que els treballadors comptin amb equips de protecció individual adequats i gels hidroalcohòlics (o aigua i sabó en el seu defecte). L'ús de mascaretes és obligatori quan no pugui garantir-se la distància de seguretat de 2 m entre clients i treballadors.
  • Els establiments hauran de posar a disposició dels clients gels hidroalcohòlic a l'entrada de l'establiment i papereres amb tapa d'accionament no manual i bossa d'escombraries a la sortida de l'establiment. 
  • Els clients restaran a l'interior dels establiments el temps estrictament necessari per recollir les comandes. 
  • Cada treballador només pot atendre un client. Si l'establiment pot atendre de manera personalitzada més d'un client simultàniament, cal una separació de 2 m entre clients, que hauran d'assenyalar-se de forma clara amb marques al terra, cartelleria, senyals, balises, etc. I si l'establiment no pot atendre de manera personalitzada a més d'un client simultàniament, només podrà entrar a l'establiment un client cada vegada (excepte pels acompanyants de menors, persones grans i discapacitades). 

 

LLIURAMENT DE MATERIAL DE PROTECCIÓ PER ALS HOTELS, BARS I RESTAURANTS  

Si tens un establiment hoteler, bar o restaurant al municipi de Puigcerdà i necessites mascaretes, guants o gel hidroalcohòlic, envia un mail a comunicacio@puigcerda.cat i te’n farem arribar.

En el mail has d’indicar el teu nom si ets autònom o el nom de l’empresa, NIF, adreça, telèfon i persona de contacte, el nombre total de treballadors i horaris per fer el lliurament.

En els propers dies es lliuraran mascaretes FFP2 per als treballadors/es dels establiments d’hostaleria i restauració del municipi.

Accions del document

Destacats

  • Tauler d'anuncis
  • Urbanisme
  • Segell transparència
  • Avísos afectacions mobilitat
  • Ràdio Puigcerda