Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Navegació

Sou a: Inici / Àrees i projectes de govern / - Promoció econòmica, turisme i ocupació / Notícies àrea / PRESENTACIÓ DEL PLA DE MÀRQUETING TURÍSTIC DE CATALUNYA 2018- 2022

PRESENTACIÓ DEL PLA DE MÀRQUETING TURÍSTIC DE CATALUNYA 2018- 2022

L’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Cota Brava Pirineus han presentat aquest matí al Museu Cerdà de Puigcerdà el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018- 2022,

26/02/2019

 

L’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Cota Brava Pirineus han presentat aquest matí al Museu Cerdà de Puigcerdà el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018- 2022, que marca els reptes pels propers quatre anys pel que fa a l’estratègia i accions que s’han de seguir en l’àmbit de la promoció turística de Catalunya a l’exterior. El document ha estat concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat i permetrà que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) excel•leixi en la tasca diària de promoció de la nostra destinació.

L’objectiu  principal  de  la  Generalitat  és  posicionar  Catalunya  com  una  de  les  millors destinacions turístiques del món i consolidar-la com una de les tres primeres destinacions de la Mediterrània, tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible; i ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia.  

El nou Pla presenta una vintena d’iniciatives i marca com a objectius desentacionalitzar el turisme  i  incrementar  l’ocupació  durant  els  mesos  de  març,  abril,  maig,  octubre  i novembre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; augmentar el reconeixement de la marca Catalunya i de les diferents marques (entre elles la marca Pirineus);  apostar per la desconcentració territorial i incrementar el nombre de viatgers que s’allotgen fora de la costa (que actualment concentra el 90% de l’activitat turística). En definitiva, es tracta de repartir el turisme per tot el territori i al llarg de tot l’any.   

La presentació, ha comptat amb les intervencions de David Font, Director de l’Agència Catalana  de  Turisme  i  Albert  Piñeira,  alcalde  de  Puigcerdà  i  vicepresident  segon  del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu.

En clau més local, Piñeira ha recordat que “la Cerdanya és una comarca on les temporades d’estiu i d’hivern són potents, la tardor és raonable, però queda un buit enorme entre la Setmana Santa i el pic de l’estiu, mesos on baixa considerablement l’activitat i que per tant hem  de  ser  capaços  de  desestacionalitzar  i  diversificar  l’oferta”,  alhora  que  “cal  ser innovadors aprofitant el màrqueting digital, ser més eficients i sobretot incrementar la despesa  mitjana  per  turista”.  En  aquest  sentit  Piñeira  ha  remarcat  que  “no  és tant important el nombre de visitants que pot atraure la Cerdanya sinó la despesa mitjana que fan les persones que visiten la comarca”.

 L’alcalde també ha destacat el projecte de candidatura olímpica Barcelona Pirineus 2030, i que per això es vol incorporar en el Pla de Màrqueting a Ferrocarrils de la Generalitat, ja que  en  aquests  moments  Ferrocarrils  de  la  Generalitat,  juntament  amb  la  Secretaria General  de  l’Esport,  han  assumit  una  gran  part  del  lideratge  i  preparació  d’aquest projecte. 

 Piñeira  ha  remarcat  que  “un  dels  objectius  principals  de  la  candidatura  olímpica  és justament la promoció turística del nostre territori”, i que “Puigcerdà i la Cerdanya estan cridats ha jugar un paper rellevant dins la candidatura olímpica”.

Accions del document

arxivat sota:

Destacats

  • Tauler d'anuncis
  • Urbanisme
  • Segell transparència
  • Avísos afectacions mobilitat
  • Ràdio Puigcerda