Esteu aquí: Inici TURISME TURISME ACTIU Guia Excursions i Passejades - català ASCENSIONS : 1. Carlit

ASCENSIONS : 1. Carlit

6. Ridolaina
1.CARLIT 300.jpg

1. CARLIT (2.921 m), per la Bollosa
Muntanya altiva i de formes piramidals, el Carlit és la talaia més alta de la Cerdanya i del Pirineu Oriental. Aquest massís, envoltat d'estanys i de vegetació exuberant, és també el més freqüentat de tota la comarca cerdana, sobretot a l'estiu.

Situats al costat de l'aparcament de l'hotel Bones Hores, prenem el camí que comença a la seva esquerra (indicacions). Ens endinsem al bosc i  superem una zona de blocs de granit. Més endavant el camí gira a la dreta i, seguint unes fites molt marcades, arribem al costat de l'estany de Viver    (30 min), que es troba emplaçat a la dreta.

El camí continua per una zona humida i passa a tocar dels estanys Sec i de la Comassa. De seguida pugem per un petit llom que ens duu a una esplanada des de la qual veiem el Carlit. Passada aquesta planúria, fem un petit descens i anem a parar prop de l'estany de la Vallell (2.143 m, 1 h).

En aquest punt clau, creuem el desguàs d'aquest estany per una passarel·la i girem a l'esquerra (O). Ara hem d'anar superant unes grades rocalloses, envoltades d'herbei. El camí ens porta a un petit collet i posteriorment a l'inici d'una esplanada, des d'on el Carlit sembla molt proper. Travessem una zona de rocs vermellosos que es desprenen del Tossal Colomer i, superant una forta pujada, sortim a l'estany Gelat de Subirà, el més alt de la Cerdanya ( 2.598 m,1.50 h).

Estem situats a la base del Carlit. Girem a l'esquerra i amb una petita grimpada ens emplacem a tocar del Coll Colomer. Ataquem l'aresta est de la muntanya seguint unes ziga-zagues del camí i traspassem una petita cresta fins a arribar a un collet, marcat amb una gran fita. Tot seguit, ens enfilem per unes canals amb bones preses. Després, una travessa en diagonal i una pujada sobre terreny descompost ens porten directament a l'enforcadura de la muntanya.

Des de l'enforcadura només ens cal girar a l'esquerra i assolir, sense més dificultats, el cim del Carlit (2.921 m, 2.30 h). Panorama excepcional de les muntanyes de l'entorn i dels embassaments de Lanós i de la Bollosa. La vista abraça des del Canigó fins al massís de la Maladeta.

logo info vermell.jpg  itineraris_Página_02.jpg  30.jpg  28.jpg  29-001.jpg

Accés: Des de Montlluís seguim per la D-118 en direcció a la Llagona fins que trobem, a l'esquerra, el desviament de la D-60 que puja a l'estany de la Bollosa.

Inici: Aparcament de la Bollosa

Dificultat: Fàcil

Altitud màxima: 2.921m

Desnivell: 900m

Durada total: 4.45 h (2.30 h anada / 2.15 h tornada)

Època de l´any: Primavera, estiu i tardor. A l´hivern és una excursió dura.

Observacions: Al tram final caldrà fer una grimpada (I+) per unes roques amb bones preses. La carretera D-60 està tallada a l'hivern al Pla dels Avellans. A l'estiu té el trànsit restringit durant els mesos de juliol i agost  caldrà  pujar-hi amb els autobusos habilitats.

RECOMANACIONS

Cal advertir que les excursions a la muntanya poden convertir-se en una activitat de risc,  ja que transcorren per un entorn canviant i, a vegades, perillós. L'edició d'aquesta guia només pretén donar a conèixer els itineraris corresponents, però la pràctica d'aquest esport és responsabilitat de cadascú. Es recomana prendre les següents precaucions:

-Escollir itineraris que s'adaptin a les nostres condicions físiques.

-Assabentar-se de les prediccions meteorològiques.

-Millor no anar-hi sols.

-Deixar constància de l'itinerari que volem recórrer.

-Anar convenientment equipats amb bon calçat i suficient roba d'abric.

-Portar aigua abundant i menjars energètics.

-Endur-se'n el mòbil ben carregat.

-A la motxilla no hi pot faltar: gorra, ulleres, guants, impermeable, brúixola, mapa i crema solar.

-Cal respectar l'entorn: endur-se les deixalles, no fer foc, seguir els camins ja marcats, deixar les tanques del bestiar tal i com les hem trobat, etc,etc.

PORTADA TURISME EXCURSIONS2.jpg

Accions del document

Plaça de l'ajuntament s/n 17520 - Puigcerdà. Telèfon: 972 88 06 50 - Fax: 972 88 17 79.