Esteu aquí: Inici TURISME TURISME ACTIU Guia Excursions i Passejades - català Passejades : 3. PUJADA A BELL-LLOC

Passejades : 3. PUJADA A BELL-LLOC

4. Eina
   5. Llo
   6. Ridolaina

Accés: Des d'Ur es pren la D-618, que passa per Vilanova de les Escaldes.Allà, en una rotonda, es pren a l'esquerra la D-10 per les Escaldes fins a Dorres.

Inici: Dorres

Dificultat: Fàcil

Altitud màxima: 1.704 m

Desnivell: 375 m

Durada total: 1.45 h (1.10 h anada + 35 min tornada)

Època de l´any: Tot l'any.

Observacions: A ple hivern hi pot haver gel en els trams vora el rec de Jovell.

3. PUJADA A BELL-LLOC, per Dorres

Agradable passejada que es fa sense presses en mig matí. L'itinerari més senzill recorre un camí empedrat fins al coll de Jovell, després assoleix el cim de l'Argila i arriba al monestir de la Mare de Déu de Bell-lloc, des del qual es gaudeix d'un panorama dilatat de la Cerdanya.

L'excursió es pot iniciar a la plaça principal de Dorres o 10 min més amunt, a la capella de Mageta. Com que Dorres, amb l'església parroquial romànica de Sant Joan Evangelista, del segle XII —a l'interior es venera la imatge de la Mare de Déu de Bell-lloc—, és prou atractiu, potser és millor començar-la a la plaça (1.431 m). Dorres és conegut també per les aigües termals. L'itinerari està ben indicat. Es pren un carrer estret on hi ha franges vermelles i grogues de dos GR de Pays (senders de petit recorregut francesos): el del Tour du Carlit i el del Tour de Cerdagne. De seguida es deixa a l'esquerra el GR P du Tour de Cerdagne, que es desvia per un carrer. L'altre, el GR P du Tour du Carlit, continua pel mateix carrer. Quan gira a la dreta es troba la capella de Mageta, amb un oratori dedicat a sant Marc, a Dorres considerat protector d'intempèries i del llamp. Els senyals continuen a l'esquerra per un interessant camí amb trams empedrats. El camí, entre bedolls i avellaners, creua el rec de Jovell i poques passes després hi ha a l'esquerra una desviació (indicador) amb senyals grocs. El pendent s'accentua una mica, se surt del bosc i s'atenyen unes pastures poc abans d'assolir el coll de Jovell (1.633 m, 50 min), pas per anar a Brangolí i a Feners, cap on va el GR P du Tour du Carlit.

El GR P du Tour de Cerdagne va per una pista que es dirigeix directament a Bell-lloc, però és preferible anar-hi per un altre camí senyalitzat amb franges grogues un xic més amunt a l'esquerra (indicador), que després d'un curt tram de pendent pronunciat passa pel costat del cim de l'Argila (1.704 m). A partir d'aquí va perdent altitud pels plans culminants del turó de Bell-lloc fins al llegendari monestir (1.685 m, 1 h 10), mirador esplèndid de la Cerdanya i de l'Alt Conflent fins al Canigó. El temple és un edifici romànic del segle XII.

PORTADA TURISME EXCURSIONS2.jpg

Accions del document

Plaça de l'ajuntament s/n 17520 - Puigcerdà. Telèfon: 972 88 06 50 - Fax: 972 88 17 79.