Esteu aquí: Inici Premsa Notes de premsa Huguet innaugura a Puigcerdà la delegació de la seva conselleria a l'Alt Pirineu i l'Aran Des d'aquesta tarda Puigcerdà ja és la seu de la delegació del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a l’Alt Pirineu i l’Aran. Aquesta tarda, el conseller

Des d'aquesta tarda Puigcerdà ja és la seu de la delegació del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a l’Alt Pirineu i l’Aran/guillem lluch

Huguet innaugura a Puigcerdà la delegació de la seva conselleria a l'Alt Pirineu i l'Aran  Des d'aquesta tarda Puigcerdà ja és la seu de la delegació del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a l’Alt Pirineu i l’Aran. Aquesta tarda, el conseller

Des d'aquesta tarda Puigcerdà ja és la seu de la delegació del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa a l’Alt Pirineu i l’Aran. Aquesta tarda, el consellers Huguet ha donat per inaugurada la seu, que s’ha ubicat al Museu Cerdà. El delegat d’aquesta conselleria a l’Alt Pirineu i l’Aran és Moisès Gonzàlez, exsecretari del Conell Comarcal de Cerdanya.

El conseller Huguet s'ha referit a les repetides demandes de Puigcerdà per comptar amb delegacions territorials, i ha volgut treure importància a les disputes per la capitalitat pirinenca. Ha assegurat que l'important és que hi haurà una persona treballant des del territori i per al territori, i que ningú del Pirineu se n'ha de sentir exclòs.

Per la seva banda, Moisès Gonzàlez s'ha mostrat molt il·lusionat de prendre possessió d'aquest càrrec. Tot i això, ha afegit que "tinc la sensació de pujar en un tren en marxa, ja que molta de la feina que calia fer ja s'ha fet".

L’altre conseller assistent a l’acte, en aquest cas el de Governació, Jordi Ausàs, ha assegurat que aquest és un nou pas per vertebrar el Pirineu. Ha afegit que aquesta no serà l'única delegació de la Generalitat que acollirà Puigcerdà.

Mentrestant, l’alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, ha remarcat que és un orgull per Puigcerdà acollir aquesta delegació. Ha remarcat que cap altre govern català havia fet tant per Puigcerdà i per Cerdanya com l'actual. D'altra banda, ha aprofitat per reclamar que, tal i com ha assegurat el consellwer Ausàs, realment aquesta no sigui l'única delegació pirinenca que acull Puigcerdà.

Entre els assistents a l’acte també hi havia el diputat d’Esquerra Republicana, Joan Puigcercós, el president del Consell Comarcal de Cerdanya, Esteve Maurell, i el delegat del govern a l’Alt Pirineu i l’Aran, Víctor Òrrit. A banda, també hi havia alcaldes i representants de gairebé tots els ajuntaments de la comarca./ guillem lluch

___________________________________________________________________________________

Gonzàlez gestionarà el suport del govern a l'àmbit turístic pirinenc

Notícia publicada el 27 de febrer del 2010 a les 10:09. Arxivada a la categoria Turisme i oci

Moisès Gonzàlez és el nou director dels serveis territorials del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa a l'Alt Pirineu i Aran, que té la seu en unes dependències del Museu Cerdà de Puigcerdà cedides per l'Ajuntament. La nova seu va ser inaugurada aquest divendres pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet. Gonzàlez, de 40 anys, és llicenciat en Dret per la UAB i té una àmplia experiència en el sector públic. Per Marta Briscelia-ACN.

Fotografia relacionada amb la imatge

Gonzàlez ha treballat en l'Administració de Justícia al Jutjat de Primera Instància de Terrassa i a l'Ajuntament de Llívia com a administrador del Jutjat de Pau i assessor en temes jurídics.

El desplegament d'aquests serveis territorials era una actuació ja prevista en el decret de reestructuració del Departament i un dels seus objectius és aproximar l'administració al territori. Igualment, la delegació territorial vetllarà per desplegar la política del Govern de la Generalitat en àmbits especialment sensibles per aquestes comarques com són el turisme, el comerç i l'artesania, així com la promoció de la gastronomia, la comercialització agroalimentària o l'activitat firal.

Precisament, en l'àmbit de l'artesania, aquest divendres es va inaugurar a les Valls d'Àneu l'exposició 'La llana de l'Ovella Xisqueta, Fusta i Cistelleria d'Avellaner', que recull peces artesanes elaborades per artesans locals i dissenyadors amb aquesta particular llana, procedent d'aquesta espècie bovina característica del Pirineu català.

Pel que fa a l'àmbit turístic, els Pirineus i la Cerdanya formen part de diversos projectes per potenciar la seva imatge i el seu interès històric.

Pel que fa a les inversions a l'Alt Pirineu i Aran, en el marc de PLADETUR 2009 el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa ha atorgat subvencions per un import de prop de 800.000 euros a les comarques de l'Alta Ribagorça, l'Alt Urgell, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, i Val d'Aran que s'han destinat a un total de 34 projectes turístics.