Esteu aquí: Inici Premsa Notes de premsa Un any i mig després de la seva mort, l'arxiver cerdà Sebastià Bosom va congregar

MIQUEL SPAPUIGCERDÀ Un any i mig després de la seva mort, l'arxiver cerdà Sebastià Bosom va congregar dijous al vespre a Puigcerdà un centenar de persones en un acte d'homenatge que ha de servir per perpetuar-ne el record. L'acte es va vertebrar en dues accions; d'una banda, la inauguració d'una placa que acredita la sala d'actes de l'Arxiu

inauguració d'una placa que acredita la sal

MIQUEL SPAPUIGCERDÀ
Comarcal de Cerdanya com a Sala Sebastià Bosom, i de l'altra, la presentació de la bibliografia de Bosom, que han elaborat un grup d'amics de l'arxiver conjuntament amb professionals del camp de la cultura.
En l'homenatge van prendre part, d'una banda, els amics responsables de la bibliografia, que es van encarregar del vessant acadèmic de la vetllada i, de l'altre, les autoritats polítiques, que també van glossar i lloar la tasca de Sebastià Bosom per a la cultura puigcerdanesa i cerdana. La directora de
la biblioteca Comtat de Cerdanya, Maria Àngels Terrones, va explicar el procés de recopilació de la bibliografia i va alertar que l'obra s'ha elaborat amb l'objectiu que la feina de Bosom quedi palesa perquè tothom qui ho desitgi la pugui continuar. Terrones va lloar el fet que tota la feina que va fer l'arxiver va estar relacionada amb la ciutat o la comarca. En aquest sentit, l'historiador local Martí Solé va destacar que "tenim el deute moral de treballar per a la Cerdanya tal com el Sebastià ens va ensenyar". El periodista i amic de l'arxiver Salvador Redó va aportar a l'acte el vessant més emotiu i va recuperar la personalitat i tarannà de Bosom. Redó va recordar l'homenatjat com un "pedagog de la seva terra" que obria les portes de l'arxiu a tothom sense cap prevenció. Va ser, per a Redó, un home "noble i capaç" i un gran "puigcerdanès".
En la part institucional de la vetllada, el director general d'Arxius de la Generalitat, Ramon Alberch, va definir Bosom com un "humanista del segle XXI", model que va reclamar als arxivers, i va destacar-ne el caràcter de "savi encuriosit i generós". Per la seva banda, el president del Consell Comarcal, Esteve Maurell, va lloar la capacitat de treballar de Bosom i va afirmar que "el recordarem sempre". Finalment, l'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, va reclamar el record de Bosom com a recuperador i garant de la història local. Planella va assenyalar aquesta feina de recuperació històrica com a clau per a la formació de la identitat dels pobles.