Puigcerdà commemora el 153è aniversari del 10 d'abril del 1873

11/04/2026
Ajuntament de Puigcerdà

L'acte serveix per retre homenatge a tots aquells soldats i veïns que l’any 1873 van defensar la Vila del setge dels carlins i van lluitar tossudament per defensar els nous aires de llibertat vinguts d'Europa

Ahir Puigcerdà va commemorar el 153è aniversari del 10 d'abril de 1873, data en què soldats i vilatans, lluitant braç a braç, van aconseguir resistir el feroç atac de l'exèrcit carlí.

Tot i que els enemics comptaven amb 1200 homes a les seves files i estaven disposats a fer claudicar els veïns de Puigcerdà, aquests no es van deixar tòrcer en la seva tossuda voluntat de mantenir-se lleials als nous aires de llibertat vinguts d’Europa a través de Barcelona.

Per aquest motiu, un any més, ens vam reunir al monòlit símbol de la resistència per fer l'ofrena floral i retre homenatge a tots aquells herois que, liderats pel brigadier Cabrinetty, van lluitar amb coratge per defensar la llibertat de la nostra Vila.

L'acte, carregat d'emoció i memòria, va comptar amb la presència de l'alcalde de Puigcerdà, Joan Manel Serra; el president de l'Institut d'Estudis Ceretans, Josep Maria Prat, i representants de l'Ajuntament, el Consell Comarcal i Amics de Cerdanya.

A més, enguany també ens van acompanyar els i les alumnes de 4t d’ESO de l’escola Vedruna i la Maria Lluch, besneta de l'Esteve Ginesta, un dels valents soldats que va resistir el setge de les tropes carlines.

Trobareu totes les fotografies al nostre Flickr: puigcerda.cat/fotos