Les comissions informatives permanents tenen per objecte l’estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple, així com, el seguiment de la gesti de l’alcalde, la Junta de Govern Local i els regidors que ostentin delegacions, sens perjudici de les competències de control que corresponguin al Ple. Per altra banda, tots els grups polítics integrants de la corporació, tindran dret a participar en aquests òrgans, mitjançant la presència del regidors que formin part dels mateixos en la proporció el número de regidors que tinguin en el Ple.
Vista la proposta de resolució PR/2023/939 de 6 / de juliol / 2023, s'han creat les següents comissions informatives permanents:
1. Comissió informativa de Desenvolupament Urbà, Habitatge i Espai Públic:
Àmbits de desenvolupament urbà, obres, habitatge, barris, medi ambient, parcs i jardins.
- President:
- Titular. Sr. Celso Llombart Padrós
- Suplent. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Jordi Palomino Abril
- Titular. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Suplent. Sr. Jordi Gassió Borràs
- Suplent. Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Suplent. Sra. Roser Respecte Pascual
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Titular Sra. Mercè Carbó Guiral
- Titular Sr. Àngel Llobell Martorell
- Suplent. Sra. Cristina Deulofeu Castelló
- Suplent. Sra. Núria Laura Muñoz Ginesta
En funció dels àmbits a tractar, també hi podran assistir d’altres regidors convidats per la presidència de la comissió.
La comissió informativa de Desenvolupament Urbà, Habitatge i Espai Públic es celebrarà de forma ordinària els dimarts corresponents a la setmana anterior de la celebració dels plens ordinaris sempre i quan hi hagin temes a tractar.
2. Comissió informativa d’Administració, Hisenda i Recursos Humans:
Àmbits d’ administració, relacions institucionals, hisenda, recursos humans, atenció ciutadana, noves tecnologies, transparència i participació.
- President:
- Titular. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Titular. Sr. Jordi Palomino Abril
- Suplent. Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sr. Francesc Armengol Morales
- Suplent. Sra. Roser Respecte Pascual
- Suplent. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent Sr. Celso Llombart Padrós
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sra. Mercè Carbó Guiral
- Titular Sr. Àngel Llobell Martorell
- Titular Sra. Cristina Deulofeu Castelló
- Suplent. Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Suplent. Sra. Núria Laura Muñoz Ginesta
En funció dels àmbits a tractar, també hi podran assistir d’altres regidors convidats per la presidència de la comissió.
La Comissió Informativa d’Administració, Hisenda i Recursos Humans es celebrarà de forma ordinària els dimarts corresponents a la setmana anterior de la celebració dels plens ordinaris sempre i quan hi hagin temes a tractar.
3. Comissió informativa de Promoció Econòmica:
Àmbits de promoció econòmica, festes, comerç, turisme, esports, ocupació, mobilitat, seguretat, aparcaments i zona blava, i agricultura i ramaderia.
- President:
- Titular. Sr. Francesc Armengol Morales
- Suplent. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Jordi Palomino Abril
- Titular. Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Suplent. Sr. Jordi Gassió Borràs
- Suplent. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent. Sra. Roser Respecte Pascual
- Suplent Sr. Celso Llombart Padrós
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sra. Cristina Deulofeu Castelló
- Titular Sr. Àngel Llobell Martorell
- Titular Sra. Núria Laura Muñoz Ginesta
- Suplent. Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Suplent. Sra. Mercè Carbó Guiral
En funció dels àmbits a tractar, també hi podran assistir d’altres regidors convidats per la presidència de la comissió.
La Comissió Informativa de Promoció Econòmica es celebrarà de forma ordinària els dimarts corresponents a la setmana anterior de la celebració dels plens ordinaris sempre i quan hi hagin temes a tractar.
4. Comissió informativa de Ciutadania, Benestar i Àmbit Social:
Àmbits d’infància, joventut, gent gran, persones nouvingudes, salut, benestar social, atenció a la diversitat, inclusió, igualtat, educació, cultura i comunicació.
- President:
- Titular. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Suplent. Sr. Jordi Palomino Abril
- Suplent. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sr. Francesc Armengol Morales
- Titular. Sra. Roser Respecte Pascual
- Suplent. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent Sr. Celso Llombart Padrós
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Titular Sr. Àngel Llobell Martorell
- Titular Sra. Núria Laura Muñoz Ginesta
- Suplent. Sra. Mercè Carbó Guiral
- Suplent. Sra. Cristina Deulofeu Castelló
En funció dels àmbits a tractar, també hi podran assistir d’altres regidors convidats per la presidència de la comissió.
La Comissió Informativa de Ciutadania, Benestar i Àmbit Social es celebrarà de forma ordinària els dimarts corresponents a la setmana anterior de la celebració dels plens ordinaris sempre i quan hi hagin temes a tractar.
5. Comissió especial de Suggerències i Reclamacions:
Les funcions son les pròpies de supervisió de l’activitat de l’administració municipal, donant compte anualment al Ple, mitjançant un informe on es faci constar les queixes presentades pels veïns, les deficiències observades en el funcionament dels serveis municipals, les suggerències i recomanacions emeses i no admeses per l’Administració.
- President:
- Titular. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Jordi Palomino Abril
- Suplent. Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Suplent. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sra. Nerea Espada Badia
- Titular. Sr. Celso Llombart Padrós
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Suplent Sra. Roser Respecte Pascual
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sra. Mercè Carbó Guiral
- Titular Sra. Cristina Deulofeu Castelló
- Titular Sra. Núria Laura Muñoz Ginesta
- Suplent. Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Suplent. Sr. Àngel Llobell Martorell
En funció dels àmbits a tractar, també hi podran assistir d’altres regidors convidats per la presidència de la comissió.
La Comissió especial de Suggerències i Reclamacions es celebrarà com a mínim de forma semestral sempre i quan existeixin queixes i reclamacions.
6. Comissió especial de Comptes:
Les funcions que li correspon són l’examen, l’estudi i l’informe dels comptes anuals de la corporació. Així mateix, podrà actuar com a Comissió Informativa permanent per als assumptes relatius a economia i hisenda de l’entitat, de conformitat amb l’article 127.3 del ROF.
- President:
- Titular. Sr. Jordi Gassió Borràs o persona en qui delegui
- Suplent. Sr. Francesc Armengol Morales
- Vocals en representació del grup municipal de Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Suplent. Sr. Jordi Palomino Abril
- Suplent. Sr. Maria del Mar Quera Bofarull
- Vocals en representació del grup municipal Futur de Puigcerdà:
- Titular. Sr. Francesc Armengol Morales
- Titular. Sra. Roser Respecte Pascual
- Suplent. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent Sr. Celso Llombart Padrós
- Vocals en representació del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sra. Mercè Carbó Guiral
- Titular Sr. Àngel Llobell Matorell
- Titular Sra. Cristina Deulofeu Castelló
- Suplent Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Suplent. Sra. Núria Laura Muóz Ginesta
Els suplents actuaran de forma indistinta en absència de qualsevol titular, sense establir-ne l’ ordre. Seran els propis membres de cada grup qui s’organitzaran per assistir a la sessió convocada.
7. Comissió de Coordinació del Govern Municipal:
Les funcions que li correspon són l'estudi, informe i consulta dels assumptes que han de ser sotmesos als diferents òrgans de govern de l’Ajuntament de Puigcerdà, així com dels diferents projectes, accions i polítiques públiques de l’ Ajuntament de Puigcerdà. També s'inclou la coordinació de les relacions institucionals del Consistori, les actuacions dels òrgans de Govern i la comunicació de la coorporació municipal.
- President: Sr. Jordi Gassió Borràs
- Vocals:
- Sr. Pol Ravetllat Vergés
- Sr. Celso Llombart Padrós
- Sra. Roser Respecte Pascual
La Comissió de Coordinació del Govern Municipal es reunirà amb caràcter setmanal, preferentment tots els dimarts a les 19.30h en 1a convocatòria i a les 19:45h en 2a convocatòria a la Casa Consistorial. Correspon al president de la Comissió de Coordinació del Govern Municipal, si s’escau, canviar la data de celebració de la Comissió de Coordinació del Govern Municipal setmanal dels dimarts, així com la convocatòria de totes les altres sessions que se celebrin.
8. Junta de Portaveus:
Les funcions que li correspon a la Junta de Portaveus són difondre entre els membres dels seus grups les informacions que els hi proporcioni l’alcalde, canalitzar les peticions dels grups en relació amb el funcionament i participació en els debats corporatius, consensuar el règim dels debats, així com ser escoltada per l'alcalde abans de la formació de l'ordre del dia de les sessions plenàries.
Pel que fa a les propostes de polítiques i municipi, la Junta de Portaveus haurà de debatir sobre els assumptes relatius al desenvolupament de las sessions plenàries, proposar al ple mocions institucionals consensuades per tots els grups polítics i realitzar propostes de municipi per orientar models de gestió d’àmbits diversos com residus, neteja, jardineria, turisme, seguretat, i també en matèria urbanística.
La Junta de Portaveus estarà integrada per 3 membres, que ha de respondre a la mateixa representativitat del Ple, és a dir un membre de cada grup municipal, que seran els següents:
- Junts per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Jordi Gassió Borràs (president)
- Suplent. Sr. Jordi Palomino Abril
- Suplent: Sra. Maria del Mar Quera Bofarull
- Futur per Puigcerdà:
- Titular. Sr. Francesc Armengol Morales
- Suplent. Sra. Nerea Espada Badia
- Suplent. Sra. Roser Respecte Pascual
- Esquerra Republicana de Catalunya-Acord Municipal:
- Titular Sr. Joan Manel Serra Arenas
- Suplent Sra. Mercè Carbó Guiral
- Suplent. Sr. Àngel Llobell Martorell
Establir la periodicitat de les sessions de la Junta de Portaveus Municipal amb caràcter bimensual i abans de cada Ple ordinari, el primer dimarts del mes que es celebri el Ple ordinari, a les 19:00 h en 1a convocatòria i a les 19:15h en 2a convocatòria a la Casa Consistorial. També es podrà convocar reunió extraordinària de la Junta de Portaveus, a petició de l'Alcalde, i tanmateix quan ho sol·licitin els altres dos grups municipals.