Horari: Els dimarts d'11 a 12.30h
L’Oficina Municipal d'Escolarització (OME) és l’instrument de col·laboració entre l’Ajuntament i el Departament d’Ensenyament en el procés d’escolarització de l’alumnat, en els centres educatius finançats amb fons públics.
L’OME intervé en el procés d’escolarització de l’educació infantil, de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria (ESO).
Les funcions de l’OME són: informar i orientar les famílies sobre l’oferta educativa dels centres educatius; rebre sol·licituds d’admissió i comprovar-ne la presentació de tots els requisits, durant el període de preinscripció; remetre les sol·licituds als centres escollits en primera opció i publicar la relació de l’alumnat inscrit i admès.
L’Oficina Municipal d’Escolarització té com a finalitats:
- Vetllar pel compliment de la legalitat del procés d’admissió de l’alumnat en el seu àmbit d’actuació, mitjançant la comissió d’escolarització.
- Orientar i informar adequadament les famílies de tota l’oferta educativa.
- Procurar una distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques que en permeti la integració, faciliti la cohesió social i afavoreixi una qualitat educativa adequada per a tota la població escolar, en el marc de les previsions del decret de preinscripció i matrícula i de les funcions atribuïdes a les comissions d’escolarització.
PREINSCRIPCIÓ A CENTRES EDUCATIUS DURANT EL CURS ESCOLAR:
MATRÍCULA VIVA
Què és?
- Acompanyament en el procés per sol·licitar una inscripció a un centre docent del municipi durant el curs escolar (fora del termini de preinscripcions) per canvi de domicili o altres circumstàncies excepcionals.
A qui està adreçat?
- Al pare, mare, tutor/a o persona autoritzada a sol·licitar el canvi de centre de l’infant o adolescent.
Com es realitza?
- El tràmit l’ha de fer el pare, mare, tutor/a o persona autoritzada a sol·licitar el canvi de centre de l’infant o adolescent.
- S’ha de presentar la documentació necessària a l’OME de Puigcerdà, a la 2ª planta de de l’ajuntament de Puigcerdà (documents originals -no fotocòpies- i traduïts) o bé de forma telemàtica aquí.
- Un cop rebuda la sol·licitud, el o la tècnica de l’àrea informa i comunica als Serveis educatius de la Cerdanya i a l’inspector/a d’ensenyament la sol·licitud. Després de que els Serveis educatius entrevistin la família sol·licitant, inspecció assigna la plaça escolar. i s’informa a la família i escola/institut.
- El pare, mare, tutor/a o persona autoritzada realitza la matrícula al centre educatiu assignat per l’inspector/a.
- Cal estar empadronat al municipi de Puigcerdà.
On es realitza la matrícula viva?
DE FORMA PRESENCIAL: Els dimarts d'11 a 12.30h.
OME Puigcerdà – Ajuntament de Puigcerdà
Plaça de l’Ajuntament 1 – Àrea d’Educació 2n Pis.
Telèfon: 972880650. Ext 129.
DE FORMA TELEMÀTICA: Els 365 dies de l'any les 24h del dia.
Quina documentació cal presentar tant de forma presencial com telemàtica?
- Certificat d’empadronament del nen o nena.
- Certificat de convivència.
- Document identificatiu del pare, mare, tutor/a o persona autoritzada (DNI, NIE, passaport, etc.).
- Document identificatiu del nen o nena si en te (DNI, NIE, passaport, etc.).
- En cas del tutor/a o persona autoritzada, caldrà presentar un document que ho acrediti.
- Document que demostri la filiació del nen o nena (llibre de família o partida de naixement).
- Carnet de vacunes.
- Targeta sanitària del nen o nena.
Si en teniu també podeu presentar:
- Carnet de família nombrosa o monoparental.
- Certificat de disminució de l’alumne/a o d’un familiar directe.
- Certificat mèdic de malaltia crònica de l’alumne/a.
Cal presentar original i fotocòpia de tota la documentació.